Pretext

"Dati-i omului o masca si va va spune cine este" Oscar Wilde

vineri, 11 noiembrie 2011

Alt curs – Inteligenta emotionala

Ce este inteligenta emotionala?

Sună cam academic, usor desuet, putin bombastic. Dar fiecare dintre noi a auzit si a inteles (fiecare cum poate!) teoria lui Socrate  Cunoaste-te pe tine insuti” sau indemnurile din Biblie, atat in Vechiul cat si in Noul Testament „Nu fa altuia ce tie nu-ti place” si „Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti.


E o calitate cu care te nasti sau nu.  Ideea e ca ar trebui sa poti sa iti dai seama daca ai sau nu aceasta calitate. Cum iti dai seama?

Am gasit pe un blog autointitulat “interesant” urmatoarele exemple, prezentate dupa metoda “babeasca” (numarat pe degete, mura in gura, cum vreti voi):

“- dacă eu îți zic, în cadrul unei conversații, că anul ăsta nu îmi iau concediu si tu-mi zici ”vaaai, eu sunt obosit mort n-am avut decât 2 săptămâni de vacanță dar îmi mai iau 2 în septembrie” ... n-ai!
- dacă vii în vizită azi (pentru că n-ai de lucru mâine și te pregătești de-un somn până la prânz) dar uiți să mai pleci până la cântatul cocoșilor deși mă vezi cum casc de-mi troznesc fălcile și tocmai ce ți-am zis câtă treabă am dimineață... n-ai!
- dacă mă suni și la întrebarea ”ce mai faci?” îți răspund că am treabă dar tu ai chef de conversație așa că-mi povestești verzi-și-uscate și ca să mai scoți niște cuvinte de la mine mă întrebi de încă 7 ori ce mai fac... n-ai!
- dacă spui bancuri cu grași în prezența obezilor, bancuri cu morți și cimitire când ai prin preajmă persoane în doliu precum și povestești cum i-ai tras-o vecinei de la 2 care-i măritată de față cu amicul tău care tocmai a aflat că-l înșeală nevasta... n-ai!”

Cam atat.

Inteligenta emotionala este o aptitdine