Pretext

"Dati-i omului o masca si va va spune cine este" Oscar Wilde

luni, 12 septembrie 2011

Memento

As fi vrut sa scriu ceva despre Andy Whitfield, care s-a stins aseara, 11.09.2011 (o zi fatidica se pare), dupa o lupta crancena cu boala necrutatoare.  Dar am ramas fara cuvinte... De aceea, voi asculta aceasta melodie si cu siguranta anii si oamenii care au marcat o anumita perioada prin evenimente marete sau memorabile nu vor fi uitati in timp.





Si totusi gandurile au revenit ...
La inceputul acestui an, in plina iarna, am descoperit serialul care l-a consacrat, Spartacus – Blood and Sand. Cateva zile (mai bine zis dupa-amieze, imediat ce ajungeam acasa de la munca) am urmarit cu sufletul la gura povestea emotionanta realizata de cei de la Starz. Si m-a impresionat si actorul, necunoscut mie pana atunci (nu ma laud ca ii stiu pe toti actorii, dar totusi..) . Am simtit nevoia sa aflu mai multe despre el, am aflat ca era bolnav, ca lupta crancen cu boala, ca erau sperante. Chiar am gasit pe undeva pe net un titlu “a invins in lupta cu cancerul”. M-am bucurat mult atunci si abia asteptam sa revina pe platourile de filmare pentru a termina proiectul inceput.
Acum, in aceasta zi trista, am gasit pe google, o declaratie a lui Andy, cand acesta a fost rugat să le dea sfaturi actorilor aspirant:  “Aş spune aşa… să ştie ceea ce ştiu şi să ştie ceea ce nu ştiu. Să controleze lucrurile care pot fi controlate. Să nu se ataşeze de rezultat, fiindcă dacă îţi pasă numai de rezultat, te va măcina până la os. Trebuie să mergi la probă şi să faci ce ai de făcut cu dăruire şi cu bucurie. Iar dacă iese bine, e bine. Şi veţi primi rolul”.

Niciun comentariu: