Pretext

"Dati-i omului o masca si va va spune cine este" Oscar Wilde

sâmbătă, 24 septembrie 2011

Unde am ajuns noi romanii?



Ca in fiecare sambata, si azi am fost la cumparaturi. La supermarket.  Am terminat cumparaturile mai repede decat de obicei (strazile, autobuzele, chiar si magazinul erau aproape pustii…”Au  plecat iar astia la mare! E ultimul week-end cu vreme buna!”). Pe la ora 10 eram in masina, la semafor,  la intersectia cu Campia Libertatii. Oameni putini pe strada, masini si mai putine la stop. Priveam plictisita pe fereastra (ce mult mi-as fi dorit sa mai fi stat putin in pat in dimineata asta!!!!!!) cand atentia mi-a fost captata de ceva miscare pe trotoar. Un domn, la vreo 55 de ani, alerga dupa un baiat de vreo 20-25. Domnul avea parul alb, se misca evident mai greu si tot spunea ceva si ameninta cu mana. Baiatul alerga, se uita in spate, parea sa rada. Initial am crezut ca e o gluma. Am vazut ca  domnul s-a retras spre chioscul de ziare (era vanzatorul, mai!), cand brusc baiatul, alergand din nou, fura o carte de pe tejghea si o zbughi. Domnul vanzator a inceput din nou cursa de urmarire… Fiind verde, a trebuit sa plecam de la semafor. Am ramas pe ganduri. Baiatul era imbracat bine, avea o pereche de blugi si un tricou albastru, era curat, parca ii stralucea si un cercel in ureche. Brunet e adevarat, dar parea in regula. Ce m-a mirat cel mai tare a fost faptul ca a furat o carte… o carte din colectia de la Jurnalul National, scrisa de un autor roman.  Atat de mult isi dorea sa o citeasca? Poate avea o comanda, o vindea la pret redus si ii iesea si lui jumatate de pachet de tigari … Sau 5 paini. ….Sau pur si simplu se fura orice?  Jean Valjean a fost condamnat la multi ani de inchisoare pentru ca a furat o paine sa manance. Oare pentru o carte cat se ia? Sau daca se considera ca nu esti pericol social, poate nu primesti nici mandat de arestare. Ca nu o sa cheltuiasca statul bani de la buget sa intretina un gainar. Si pana la urma ce a furat? O amarata de carte….

Niciun comentariu: